luni, 19 octombrie 2015

SA REFLECTAM!


                   DRAGOSTEA SI BUNURILE EI

1 De as grai in limbile oamenilor si ale ingerilor, iar DRAGOSTE nu am, facutu-m-am arama sunatoare si chimval rasunator.
2 Si de-as avea darul proorociei si tainele toate le-as cunoaste si orice stiinta, si de as avea credinta cat sa mut muntii, iar DRAGOSTE nu am , nimic nu sunt.
3 Si de as imaparti toata avutia mea si de as da trupul meu sa fie ars, iar dragoste nu am , nimic nu-mi foloseste.
4 DRAGOSTEA INDELUNG RABDA; DRAGOSTEA ESTE BINEVOITOARE, DRAGOSTEA NU PIZMUIESTE, NU SE LAUDA, NU TRUFESTE.
5 DRAGOSTEA NU SE POARTA CU NECUVIINTA, NU CAUTA ALE SALE, NU SE APRINDE DE MANIE, NU GANDESTE RAUL.
6 Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar.
7 Toate le sufera, toate le crede, toate le nadajduieste, toate le crede.
8 DRAGOSTEA nu cade niciodata. Cat despre proorocii- se vor desfiinta; darul limbilor va inceta; stiinta se va sfarsi.
9 Pentru ca in parte cunostem si in parte proorocim.
10 Dar cand va veni ceea ce este desavarsit, atunci ceea ce este in parte se va desfiinta.
11 Cand eram copil, vorbeam ca un copil, judecam ca un copil; dar cand m-am facut barbat, am lepadat cele ale copilului.
12 Caci vedeam acum ca prin oglinda, in ghicitura, iar atunci fata catre fata; acum cunosc in parte, dar atunci voi cunoste pe deplin, precum am fost cunoscut si eu.
13 Si acum raman acestea trei: CREDINTA, NADEJDEA SI DRAGOSTEA. Iar mai mare dintre toate este DRAGOSTEA.

CORINTENI, CAP. 13

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu